De leden van RKAVIC hebben maandagavond unaniem ingestemd met de verkoop van de velden aan de gemeente Amstelveen voor een bedrag van 750.000 euro. Met die toezegging kan de club weer naar de toekomst kijken en de oude identiteit van de club in ere herstellen. Ook neemt de club afscheid van de Wooter Academy die jarenlang diverse jeugdelftallen en het eerste elftal invulde.
Zo’n veertig leden waren aanwezig op de vergadering. Door diverse volmachten waren er uiteindelijk 57 stemmen voor de verkoop aan de gemeente en nul tegen. Om de verkoop helemaal officieel te maken dient de gemeenteraad nog in te stemmen met de aankoop van de velden, maar dat lijkt niet meer dan een formaliteit. Afgelopen week is het voorstel al besproken en als stemstuk doorgeleid naar de gemeenteraad.
De Wooter Academy, die dus jarenlang het eerste elftal invulde, lijkt te vertrekken naar FC Amsterdam. Dat hebben diverse bronnen aan 1Amstelveen bevestigd. De club degradeerde het afgelopen seizoen van d...
