De Stichting Amstelveen Marketing gaat op 1 januari 2026 officieel van start. Op 18 december ondertekenden wethouder Economische Zaken Adam Elzakalai, voorzitter van de Raad van Toezicht Ruud Vismans en directeur Kim Wijkniet de uitvoeringsovereenkomst.
Met de nieuwe stichting kiest de gemeente Amstelveen ervoor om stadspromotie onder te brengen bij een onafhankelijke organisatie. De gemeente faciliteert, maar is zelf geen marketingorganisatie. Volgens wethouder Elzakalai is dat precies de reden voor de oprichting van de stichting, die voortborduurt op de basis die de afgelopen jaren is gelegd met het merk Visit Amstelveen.
De stichting richt zich op het beter zichtbaar maken van het recreatieve aanbod in de stad. Daarbij gaat het om onder meer winkelen, natuur, sport, cultuur en horeca. Het doel is om inwoners te inspireren hun eigen stad opnieuw te ontdekken en tegelijkertijd bezoekers uit de regio, uit Nederland en uit het buitenland aan te trekken om langer in Amstelveen ...
