Na een korte winterstop is Jelle de Graaf terug met Mening op de Markt! Januari is inmiddels een paar weken oud en dus een mooi moment om het fenomeen ‘Dry January’ aan de tand te voelen. De stelling luidt: ‘Dry January’ is onzin.
De eerste maand van het jaar staat voor veel mensen in het teken van ‘Dry January’. Een maand lang zonder alcohol. Maar over het nut ervan zijn de meningen over verdeeld.
Dat alcoholconsumptie slecht voor je is, weten we allemaal. En de voordelen van een maand stoppen zijn talrijk. Je valt af en je bloeddruk daalt. Bovendien voel je je fitter, slaapt je beter en kan je je beter concentreren.
Bekijk ook: Mening op de markt (14): een bruisend en gezond 2025! | 1Amstelveen
Toch klinkt er ook kritiek. Zo zullen mensen na een alcoholpauze juist uit de bocht vliegen in februari. Ook draagt ‘Dry January’ niet bij aan structurele veranderingen van gedrag, maar enkel een kortstondige. Daarmee zou het afleiden van de onderliggende pro...