Gouden Oor blijkt wassen neus

Dit voorjaar kreeg het Bewoners Aanspreekpunt Schiphol (BAS) een ‘Gouden Oor’ uitgereikt voor het goed luisteren naar klanten. De prijs blijkt een wassen neus.

Volgens de website van het Gouden Oor wordt deze uitgereikt aan organisaties die onder meer een ‘open houding’ hebben richting de ‘klant’, leiderschap tonen, klantbewuste medewerkers hebben en vertrouwen genieten.

Het zijn allemaal kwalificaties die volgens de meeste ‘klanten’ niet gelden voor BAS. Integendeel, de joint-venture van Schiphol en de luchtverkeersleiding blinkt uit in het afwimpelen, ontkennen en bagatelliseren van klachten en staat bekend om zijn nietszeggende standaard antwoorden.

Het Gouden Oor is géén publieksprijs, zoals duidelijk moge zijn uit de reacties die te lezen zijn op sociale media. Inderdaad blijken organisaties de prijs zelf te kunnen aanvragen. Na betaling van duizenden euro’s aan kosten, kan de award in ontvangst worden genomen.

...

12-08-2024 12:25
SchipholWatch