KLM doet liefst helemaal niets aan hinderbeperking, verliest maatschappelijk draagvlak

“Door vlootvernieuwing, slimmere processen en door de stilste vliegtuigen zoveel mogelijk ‘s nachts in te zetten, behalen we de beoogde geluidsdoelstellingen.” Dit zegt KLM in een zienswijze op weer een internetconsultatie over de balanced approach die minister Harbers denkt te moeten doorlopen voordat maatregelen worden ingevoerd tegen de overlast van Schiphol.

Het is een opmerkelijke phrase in de samenvatting van de 51 pagina’s (!) tellende zienswijze van de vliegfirma. Als het zo eenvoudig was, waarom voerde KLM die slimmere processen dan niet veel eerder in? Waarom zet het nog steeds niet de stilste vliegtuigen in in de nacht? KLM kan toch moeilijk stellen dat de overlast niet al langer bekend is.

De onderneming hamert er in de zienswijze op dat maatregelen moeten zijn gebaseerd op objectieve en feitelijke informatie, maar gaat eraan voorbij dat de geluidsruimte voor Schiphol al jarenlang wordt bepaald aan de hand van verouderde data en achterhaald...

21-06-2024 11:49
SchipholWatch