Gaan momfluencers kinderen naar het noodlijdende Cobra trekken? Het museum denkt zelf van wel

Om meer kinderen naar het museum te krijgen wil het 'nieuwe' Amstelveense Museum Cobra gaan samenwerken met mommy influencers. Dat zijn moeders met kinderen die producten of diensten via hun socialmediakanalen aanprijzen. Hoe ziet het noodlijdende museum dat voor zich? 
De samenwerking met momfluencers is onderdeel van de nieuwe marketingstrategie, zo blijkt uit het toekomstplan dat het museum gisteren aan de Amstelveense raad presenteerde. Met dat plan hoopt het bestuur de gemeente ervan te overtuigen jaarlijks 1,4 miljoen euro subsidie over te maken naar de rekening van het museum. Want pas als die subsidie vaststaat, durven ook andere partijen financiële toezeggingen te doen. 
Het museum wil zich in de toekomst specifiek gaan richten op drie doelgroepen: gezinnen, de internationale gemeenschap van Amstelveen en op vijftigplussers. Afhankelijk van de tentoonstelling zo nu en dan ook op een doelgroep vanaf 35 jaar. "In het verleden werd op alles geschoten, nu br...

12-06-2024 07:30
NH Nieuws