Voor corona was KLM het pareltje van de Franse holdingmaatschappij Air France-KLM (AFKL). Niet langer: aanhoudende personeelsproblemen, dure salarissen, technische mankementen en een krimpend Schiphol maken het bedrijf tot zorgenkindje. In plaats van zich aan te passen, gaat topvrouw Marjan Rintel een achterhoedegevecht aan.
Rintel hoopt met wekelijkse jammerklachten in de haar gunstig gestemde media de politiek alsnog te bewegen haar bedrijf ongebreideld de ruimte te geven om meer overlast en vervuiling te veroorzaken. Nu zij daarin weinig succesvol blijkt – steeds meer partijen keren zich tegen groei van de luchtvaart – kiest ze voor het procederen tot aan de Hoge Raad tegen de krimp.
Daarbij mist zij iedere maatschappelijke antenne. Het sentiment is gedraaid en niet langer is het KLM die bepaalt wat er op Schiphol gebeurt. Burgers en overheid bepalen as we speak gezamenlijk nieuwe kaders om de schade aan leefomgeving, milieu en klimaat terug te dringen. Het bedr...